تشخیص بیماریهای زنان

تشخیص بیماریهای زنان . بیماری های رایجی که در بین بانوان وجود دارد بسیار حساس است.  و با توجه به اینکه در صورت عدم تشخیص درست و به موقع این بیماری ها ممکن است باعث بروز مشکلات جدی مانند ناباروری گردد. به همین دلیل همیشه باید بانوان در انتخاب پزشک معالج خود فوق العاده دقت نمایند. و به هیچ عنوان مراجعه به پزشکانی که دوستان و آشنایان فقط بر حسب توصیه تجربه‌های خویش توصیه می‌کنند کار درستی نمی باشد.

باید با داشتن اطلاعات کافی در رابطه با تجربه کاری و رزومه پزشک. برای معالجه و درمان به مراکز درمانی معتبر و پزشکان حرفه ای مراجعه گردد. در این حالت می توانید بدون هیچ گونه نگرانی و استرسی. خیلی راحت بیماری‌هایی که بین بانوان شایع است در مان گردد. از جمله بیماری‌های رایج بانوان میتوان به بیماری های بخش تناسلی، بیماریهای خاص در رابطه با رحم مانند: کیست تخمدان، سندروم تخمدان پلی کیستیک، انواع عفونت‌ها فیبروم رحم و غیره اشاره کرد. که تمام این موارد به گونه‌ای می‌تواند در صورت عدم درمان زمینه‌ساز ناباروری گردد.

بیماریهای دستگاه تناسلی زنان

انواع بیماریهای دستگاه تناسلی در بین بانوان وجود دارد. که از آن جمله می‌توان به وجود تب خال، زگیل تناسلی و عفونت و … اشاره کرد. که هر کدام از این موارد ممکن است بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده باشد. و با توجه به اینکه علائم مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل در صورت مشاهده هرگونه از علائم این موارد باید بانوان خیلی سریع و به موقع به پزشک زنان متخصص مراجعه کنند. تا بدین ترتیب بتوانند از بروز مشکلات و بیماری‌های جدی دیگر جلوگیری نمایند. با توجه به اینکه هر کدام از این موارد می تواند زمینه ساز بروز مشکل دیگر باشد.

از مهم‌ترین موردی که در این میان وجود دارد عدم تلف کردن وقت و مراجعه سریع به پزشک می باشد. بدین ترتیب می توان به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی به سلامتی دست پیدا کرد. در واقع می‌توان گفت که تمام این بیماری ها به گونه ای مثل زنجیر به هم متصل هستند. که در صورت عدم درمان هر کدام، مورد بعدی به گونه‌ای پیش می‌آید. که در انتهای آن مشکلات بسیار جدی و شدیدترین ممکن است بروز کند. که از آن جمله می توان به بحث ناباروری، بروز سرطان رحم و موارد بسیار جدی دیگر اشاره کرد.

انواع بیماری های زنان

در لیست زیر چند نمونه از شایع‌ترین و رایج‌ترین بیماریهایی که در بین بانوان رواج دارد بیان شده است:

• سرطان تخمدان
  • سرطان رحم
  • کیست تخمدان
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • چسبندگی رحم
  • فیبروم رحمی
  • انواع عفونت واژن
  • سرطان پستان
  • و …

سرطان تخمدان چیست؟

سرطان تخمدان یکی از بیماری‌های بسیار جدی در بانوان می باشد. که دارای علائمی مانند تکرر ادرار، وجود درد در  بخش شکم و زیر شکم، همچنین بروز احساس خستگی می توان اشاره کرد. که برای تشخیص دقیق و سریع باید به پزشکان زنان متخصص مراجعه گردد. تا مراحل درمان به موقع فروش شود که پزشکان در چنین مواردی ابتدا از درمانهای دارویی استفاده می کنند. سپس بر حسب شرایط بیمار ممکن است روش‌های جراحی مختلفی نیز استفاده گردد.

در واقع درمان این مشکل با تشخیص به موقع آن رابطه مستقیمی دارد. و هرچه سریعتر تشخیص داده شود به همان میزان احتمال درمان  افزایش پیدا می‌کند. و تمام بانوان در صورت مشاهده علائم یادشده. باید خیلی سریع برای انجام معاینات اولیه به پزشک زنان متخصص مانند دکتر ساغر صالحپور مراجعه نمایند.

تشخیص بیماریهای زنان

سرطان پستان چیست؟

یکی دیگر از مشکلات رایجی که ممکن است در بین برخی از بانوان مشاهده گردد. می توان به وجود سرطان پستان اشاره کرد. که دارای علائمی مانند بروز تغییراتی در پوست، فرو رفتن نوک سینه و همچنین تغییر شکل است. در واقع تمام بانوان باید در زمان های مشخصی برای انجام معاینات اولیه به پزشک مراجعه کنند. تا چنین مواردی به موقع تشخیص داده شود به هیچ عنوان وجود چنین مشکلی در بانوان نگران‌کننده نیست. چون امروزه وجود پزشکان متخصص و حرفه ای و همچنین پیشرفت علم پزشکی و وجود تجهیزات و روشهای درمانی بسیار متنوع و بروز باعث شده است. تا بسیاری از این بیماری ها به صورت کامل درمان گردد.

تنها مورد مهمی که در این میان وجود دارد این است که باید این مشکلات خیلی سریع تشخیص داده شود. تا با شروع درمان به موقع از بروز مشکلات جلوگیری کرد.

سرطان رحم چیست؟

سرطان رحم دارای علائمی مانند ترشحات غیرطبیعی در واژن، بروز درد در بخش لگن و یا وجود خونریزی های غیر عادی همراه است. که این مشکلات بیشتر در بانوان جوان مشاهده می گردد. که می تواند منشا ژنتیکی داشته باشد. همچنین وجود برخی از بیماری های شایع در زنان در صورت عدم درمان ممکن است به سرطان رحم منجر گردد. پس با تشخیص به موقع و درمان بسیاری از مشکلات رایج در بین بانوان می توان از بروز چنین مواردی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد.

کیست تخمدان چیست؟

این بیماری دارای مدل های مختلف هستند. و علائمی مانند بروز درد هنگام قاعدگی، قاعدگی‌های نامنظم و همچنین خونریزی می‌تواند همراه باشد. که بانوان در صورت مشاهده چنین مواردی باید خیلی سریع به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند. تا به تشخیص دقیق مراحل درمانی به موقع شروع گردد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان یکی از موارد بسیار جدی است که می‌تواند منجر به ناباروری گردد. و معمولاً افرادی که دچار دوران قاعدگی نامنظمی هستند. و یا به گونه‌ای می‌توان گفت که رشد مو در بدن و صورت برخی از بانوان به قدری زیاد است. که از حالت عادی بیشتر است این افراد باید برای تشخیص این مشکل به پزشک زنان مراجعه کنند. تا با تشخیص به موقع درمان شروع گردد.

چسبندگی رحم چیست؟

بخش داخلی رحم از لایه ای به نام سروز پوشیده شده است. که در برخی مواقع ممکن است هرگونه مشکل در این ناحیه باعث شود. تا بخش هایی که آسیب دیده اند به گونه ای به هم بچسبند. و به گونه‌ای اتصال یافتن غیرعادی این لایه ها به هم باعث بروز و چسبندگی رحم می گردد که می‌تواند باعث ناباروری ‌شود.در واقع تمام افرادی که قصد بارداری را دارند. باید ابتدا چسبندگی رحم در این افراد درمان گردد سپس بارور شوند.  پس بهتر است تمام افرادی که قصد بارداری را دارند. ابتدا به پزشک مراجعه کنند و تمام آزمایش‌های لازم را انجام دهند سپس بارور گردند.

فیبروم رحم چیست؟

تغییرات غیر عادی که در بخش داخلی خارجی و یا داخل لایه‌های رحم به وجود می‌آید را فیبرم‌رحم می‌گویند. که معمولاً این مشکل در دوران بارداری ایجاد می گردد. و به گونه‌ای با بزرگ شدن رحم این توده ها و یا عضلات غیر عادی نیز بزرگتر می شوند. که برای تشخیص از سونو گرافی استفاده می گردد. در چنین مواردی برحسب شرایط بیمار ممکن است درمان های دارویی یا جراحی های خاص مانند هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی استفاده گردد.  در این حالت احتمال تاثیر گذاری درمان دارویی افزایش پیدا می‌کند و به هیچ عنوان نیازی به جراحی نمی باشد.

راه های ارتباطی

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر ساغر صالحپور

پیج اینستاگرام دکتر ساغر صالحپور